0-0 för ÖFK mot GIF Sundsvall i Strömsund

Träningsmatchen i Strömsund mellan ÖFK och GIF Sundsvall på torsdagskvällen slutade mållöst, 0-0.

-Vi gör en riktigt bra träningsmatch, sammanfattade ÖFK:s huvudtränare för kvällen, Björn Hamberg efter matchen.

Träningsmatchen i Strömsund slutade alltså mållöst, men ÖFK hade 14-1 i skott på mål och hade det mesta av spelet. Detta trots att de saknade spelare som Ken Sema (ledig), Saman Ghoddos (VM-spel), Hosam Aiesh (giftermål), Brwa Nouri (på Hosams bröllop) och Jamie Hopcut (småkrasslig).

– Vi hade en bra start i matchen och det var skönt att se att trots att vi hade en hel del spelare borta så har vi en bred trupp där alla kan gå in och spela bra. Skönt också att vi inte fick någon skada, förklarar Björn Hamberg.

Närmast mål var Tesfaldet Tekie som sköt i stolpen i andra halvlek.

På måndag åker ÖFK på träningsläger till Danmark och har förutom en del träningar också teambuildnings-övningar där den nya tränaren Ian Burchnall ska lära känna spelarna och de ska lära känna honom.

ÖFK kommer också att spela två träningsmatcher i Danmark, dels mot Odense men också en match mot Vejle. Allsvenskan återstartar för öFK:s del måndag den 9 juli med bortamatch mot Hammarby.