4500 biljetter sålda till matchen mot Sirius

Dags för ny fotbollsfest på Jämtkraft Arena på onsdag då vi tar emot Sirius.

Strax efter tisdagslunchen hade siffran passerat 4500 för sålda biljetter.

– Det här är vår första match i år som inte spelas på en helgdag så vi får se om det påverkar publiksiffran, säger ÖFK:s biljettansvarige Ola Laxvik.

Publiksnittet i år för de allsvenska fotbollsmatcherna på Jämtkraft Arena är 5 721.

Just nu ser det tufft ut att nå över snittet.

I så fall måste över 1200 biljetter säljas under tisdagen och onsdagen.

– Jag har inte gett upp att vi når snittsiffran. Det finns många faktorer som gör att folk kommer och stöttar laget på onsdag. Laget har ju verkligen kommit igång och bjöd på bra fotboll mot både AIK och Sundsvall. Dessutom säger prognosen sol och värme så det kan bli en riktig höjdarkväll på arenan, säger Ola Laxvik.

Köp biljetten i förväg till onsdagens match mot Sirius som spelas klockan 19.00 – det är billigare än att köpa vid arenan och du slipper köa för att köpa biljetter matchdag.
Här köper du biljetter till ÖFK:s hemmamatcher:

Webb: ostersundsfk.ebiljett.nu
Butik: ÖFK-shopen (öppet vardagar 12.00 – 17.00, lördagar 12.00 – 16.00)
Telefon: AXS, 0771-45 46 00
Ombud: I förbutiken på ICA Kvantum Lillänge

Biljetter säljes även på Jämtkraft Arena matchdag. Vid köp av biljett vid arenan tillkommer 40 kr per biljett (förutom i Falkarnas och i gästande lags sektioner).

Här kan du se vilka matcher som just nu finns för försäljning.

Klicka här för att köpa biljetter till hemmamatchen mot IK Sirius.