Då släpps biljetterna till hemmapremiären i Allsvenskan

Den allsvenska premiären mot Djurgården närmar sig! Här hittar du släppdatum, priser och vad som är nytt inför den allsvenska säsongen 2018.

Släppet till premiären mot Djurgården den 1 april sker i två steg, först har ÖFK:s medlemmar förtur innan försäljningen sedan öppnar allmänheten. Här är datumen du behöver hålla koll på:

17/3 20.00 – 23/3 11.00: Förtur för medlemmar och säsongskortsinnehavare via mejl
23/3 12:00: Allmänt släpp via butik, ostersundsfk.ebiljett.nu och via AXS (0771-45 46 00)

Obs: Medlemsförturen är förlängd – datumen ovan är de som gäller för biljettsläppet till ÖFK – Djurgården.

Biljettnyheter
I år finns ett par nyheter kring biljetter i Allsvenskan. Bland annat tas profilmatcherna från ifjol bort helt och hållet, istället gäller samma priser och rabatter samtliga hemmamatcher i Allsvenskan.

Sektion G1 på Västra Läktaren är onumrerad – vid köp av denna biljettyp gäller valfri sittplats på sektion G1. Tanken är att detta ska underlätta för de som vill köpa säsongskort men samtidigt kunna sitta bredvid andra som köper biljetter match-för-match.

Studenter har rabatt på biljetter i Allsvenskan. Mot uppvisande av Mecenat-kort ges 25% rabatt när biljetter köpes på sektion B1 (yttre), D4 (yttre), F och I1. Erbjudandet gäller i ÖFK-shopen och på arenan matchdag.

Boende i Östersundshem har rabatt med Klubb Ö-kortet, du hittar mer info HÄR.

Biljettpriser 2018
Priserna nedan gäller samtliga hemmamatcher i Allsvenskan 2018. Samtliga priser nedan är förköpspriser. Vid köp av biljett på Jämtkraft Arena matchdag tillkommer 40 kr på respektive biljettpris (förutom på Falkarnas och gästande lags sektion).

Långsida Röd Sektion (kategori 1)
Ordinarie biljett: 320 kr
Ungdom (7–17 år): 320 kr

Långsida Svart Sektion (kategori 2)
Ordinarie biljett: 280 kr
Ungdom (7–17 år): 220 kr

Norra/Södra (kategori 3)
Ordinarie biljett: 200 kr
Ungdom (7–17 år): 100 kr

Klacken håller till på N2 rad 1–9, på platserna ovanför kan sikten skymmas av flaggor och publik som står upp.

Rullstolsplats
Ordinarie biljett: 320 kr
Ungdom (7–17 år): 220 kr

En ledsagarbiljett ingår. Totalt finns 16 rullstolsplatser på Jämtkraft Arena, 12 av dessa återfinns på plan 2, 4 på plan 3 på Östra Läktaren.

Klackbiljett
Ordinarie biljett: 150 kr

Familjebiljett (sektion I1)
Ordinarie biljett: 210 kr
Ungdom (7–17 år): 165 kr

25% rabatt på ordinarie pris. Gäller på sektion I1, Västra Läktaren. Gäller vid köp av minst tre biljetter där minst en person, max två, är vuxna. Max sex biljetter per köp.

Pensionärs/Studentpris
Ordinarie biljett: 210 kr

25% rabatt på ordinarie pris. Gäller på sektion B1 (yttre), D4 (yttre), F och I1. Erbjudandet gäller i ÖFK-shopen och på arenan matchdag. Studenter behöver visa upp giltigt Mecenat-kort för att ta del av rabatten.

Bortasektion
Ordinarie biljett: 150 kr
Ungdom (7–17 år): 100 kr

Beroende på antal gästande supportrar anpassas södra läktaren efter behov. Normalt används sektion S1 för gästande supportrar, men kan utökas till fler sektioner när det behövs.

Barn 0–7 år
Barn har fri entré om de sitter i knä på vuxen. Önskas egen stol gäller ungdomspris.