David Webb tar plats i ÖFK:s ledarteam

David Webb, tidigare scout i både Tottenham och Bournemouth, blir teknisk direktör i Östersunds FK.

– Det är en framåtsträvande klubb med stora ambitioner. Det är i en sådan klubb som jag vill jobba, säger David Webb.

Han har besökt klubben vid två tillfällen för att bekanta sig med lagledningen. Nu har David Webb skrivit på. Han blir den som tar över efter Kyle Macaulay som ansvarig när det gäller att hitta nya spelare. Teknisk direktör blir namnet spå befattningen.

– Som det ser ut så kommer vi också att anställa en scout som kommer att jobba under mig. Jag känner mig oerhört glad att få komma in i den här klubben. Jag kommer att fortsätta jobbet med att hitta unga utvecklingsbara spelare med de kvalitéer som vi behöver.

Webb har en gedigen meritlista där han jobbat för flera stora klubbar. Det senaste kontraktet hade han med Tottenham i Premier League. Där var han bland annat var inblandad i värvningen av Dele Alli som hämtades in från MK Dons.

Östersunds FK fick han upp ögonen för förra året.

– Det var en sanslös resa som klubben gjorde i Europa League. Man kunde inte vara annat än imponerad över dem. Nu vill de vidare till nästa nivå och det ska bli en stor utmaning att få vara med, säger David Webb.