Dennis Widgren – överraskad målskytt mot Djurgården

Dennis Widgren är ingen van målskytt men mot Djurgården slog han till i början av den andra halvleken.

-Det blev en perfekt boll från Ludde där, härligt, konstaterar Dennis Widgren.

Ronald Mukiibi och Dennis Widgren. Att hitta dessa båda två målskyttar före matchen mot Djurgården var nog inte lätt. Men när andra spelare har lämnat ÖFK kliver andra fram.

Det blev en fantastiskt spännande match där ÖFK gjorde 1-0 i början av första och 2-0 i början av andra halvleken.

-Ja, vi får ett tidigt mål och sedan tappade de lite i sitt spel, förklarar Dennis.

Och 2-0 målet var ett fint skott utifrån. Men faktum är att Dennis hade ett liknande läge i första halvleken.

-Ja, men den gången tog jag emot bollen innan jag sköt och då gick det inte lika bra, säger Dennis efter 2-0 segern över Djurgården.

Foto: David Lidström-Hultén