Fortfarande möjligt att köpa säsongskort

Sex matcher in i säsongen köps fortfarande säsongskort till ÖFK:s hemmamatcher i Allsvenskan.
– Det finns centrala, bra platser, kvar att boka upp resten av säsongen, säger Ola Laxvik, biljettansvarig i ÖFK.

Säsongskortsförsäljningen har ökat kraftigt de senaste åren och fortsätter att öka.
– Fortfarande kommer det kunder till butiken som vill köpa säsongskort. De har sett att det finns väldigt bra platser kvar som de kan säkra upp resten av säsongen, säger Laxvik.

De som funderar på att köpa nu får samma rabattsats som när säsongskorten först släpptes.
– Det spelar ingen roll om man köper ett säsongskort idag eller när vi spelat tre matcher till. Vi tar snittpriset per match utifrån vad säsongskorten ursprungligen kostade och räknar sedan hur många matcher som är kvar. Ett säsongskort på mitten kostar exempelvis just nu 2400 kr, eftersom det är nio matcher kvar, fortsätter Laxvik.

Den största ökningen de senaste åren kom i och med ÖFK:s avancemang till Allsvenskan. Sista året i Superettan såldes drygt 900 säsongskort. En siffra som var mer än dubblerad 2016 då över 2300 personer löste säsongskort.
– Hittills i år har vi sålt 3109 säsongskort. En fantastiskt bra siffra med tanke på arenans totala kapacitet, säger Laxvik.

Sålda säsongskort de senaste fem åren:
2014: 859 st
2015: 922 st