Ghoddos: – Det här var inte den kvällen vi önskade

ÖFK är utslagna ur Svenska cupen i fotboll. Svenska Mästarna Malmö FF blev för svåra och vann till slut med 1-0.

-Tyvärr är det här inte den kvällen som vi önskade, suckar Saman Ghoddos efter förlusten.

Som vanligt kretsade mycket i ÖFK:s anfallsspel runt Ken Sema och Saman Ghoddos. Ghoddos var pigg matchen igenom och hade två riktigt farliga skott som Malmös målvakt Johan Dahlin räddade.

-Vi hade ingen riktigt tur med oss i kväll. Jag tror dock på att tur och otur jämnar ut sig. Kanske kan vi ha bättre tur i nästa match, förklarar Saman Ghoddos.

ÖFK hade alltså en boll i insidan av stolpen på ett skott från Nouri, en boll i underkant av ribban på frispark av Ken Sema. Men bollen ville inte in denna kväll.

-Malmö gör mål på sina lägen och vi gör inte mål på våra lägen. Det är alltid roligt att möta Malmö, de är ett storlag och vi försöker att nosa på toppen.

Till skillnad från förra säsongen då ÖFK spelade både final i Svenska Cupen och sedan kvalspel till Europa och sedan Europa League kan nu ÖFK koncentrera sig på allsvenskan.

-Nu blir det fullt fokus på allsvenskan men visst hade det varit roligare att spela även i Europa, avslutar Saman Ghoddos.