Inför hemmamatchen mot Dalkurd FF

Imorgon 19:00 tar ÖFK emot nykomlingen Dalkurd FF hemma på Jämtkraft Arena. Viktiga poäng i potten för ÖFK som vid seger behåller tätkänningen samtidigt som laget har chans att revanschera sig för förlusten i vårmötet lagen emellan.

ÖFK kommer till spel stärkta av tre raka segrar efter att ha studsat tillbaka från en tuffare period i och med segern över Sirius för två veckor sedan. I söndags vann ÖFK mötet med Djurgården på Tele2 (2–0) efter mål av Mukiibi och Widgren. Dessförinnan var det Brommapojkarna som besegrades med 3–1 efter hat-trick av Islamovic.

Dalkurd kämpar i botten av tabellen där man just nu placerar sig som 15:e lag, tre poäng bakom Brommapojkarna på kvalplats. Nykomlingen vann som bekant vårmötet mot ÖFK (3–0) och kämpar givetvis för att avsluta säsongen på säker mark och nytt allsvenskt kontrakt.

I ÖFK saknas Rewan Amin som i förra matchen bars ut på bår efter en kollision med huvudskada som följd. Hos gästerna är Rawez Lawan avstängd efter sitt tredje gula kort mot AIK i förra omgången.

Ska ÖFK haka på i toppen behöver vi ditt stöd på plats – se till att köpa biljetterna i förväg då det är billigare än att köpa på plats vid arenan match.

Avspark fredag 5 oktober 19:00. Entréerna öppnar 17:00.

Varmt välkomna!

Här köper du biljetter

• Klicka här för att köpa biljetter via ostersundsfk.ebiljett.nu
  • ÖFK-butiken Storgatan 26 – vardagar 12.00 – 17.00, lördagar 12.00 – 16.00 (extraöppet fredag 5/10, 12.00-19.00)
  • AXS, 0771-45 46 00
  • Förbutiken på ICA Kvantum Lillänge
  • Jämtkraft Arena matchdagar (två timmar innan avspark i Allsvenskan)*

* Vid köp av biljett vid arenan tillkommer 40 kr per biljett (förutom i Falkarnas och i gästande lags sektioner).