Kindberg om tränarfrågan: Enormt intresse att bli tränare i ÖFK

-Intresset att bli tränare för ÖFK är helt osannolikt. Jag får 20-25 mail, sms och telefonsamtal varje dag om tränare som vill komma hit. Det är otroligt roligt att det är så stort intresse.

Orden kommer från Daniel Kindberg i ÖFK som just nu håller på med rekryteringen av två nya tränare i ÖFK efter att Graham Potter lämnat klubben.

Det har gått två veckor sedan blev det klart att Graham Potter skrivit på ett kontrakt med Swansea och många frågor har ställts efter det vad som kommer att hända i klubben och just nu jobbar ÖFK aktivt på många fronter.

-Vi tittar på nyförvärv men vi pratar också med klubbar som vill värva våra spelare. Samtidigt med detta pågår rekryteringsarbete för att hitta två nya tränare till ÖFK, berättar Daniel Kindberg.

Intresset för att bli ÖFK:s nästa tränare är enormt stort. Varje dag får Daniel 20-25 mail, sms eller telefonsamtal från tränare eller agenter som vill erbjuda sina tjänster.

-Det är jätteroligt, det är osannolikt vilket stort intresse det är för oss, säger Daniel och skrattar till.

Vilken typ av tränare tittar ni på?

-Vi jobbar med att hitta en tränare som passar in i vårt sätt att vara. Det är svårt att säga exakt när det här kommer att bli klart. Det får ta den tid det tar helt enkelt.

Sotiros har lämnat ÖFK och gått till Köpenhamn, betyder det att ni tittar på att förstärka på backsidan?

-Nej, vi tittar istället på vilken lagdel som vi behöver förstärka. Det brukar vara 1-4 spelarövergångar i sommarfönstret och det blir så den här gången också, förklarar Daniel. Vi har haft en bra överlämning med de tre ledare som nu lämnat oss för Swansea och har bra koll på det här fönstret och även för nästa fönster.

Vad säger du om Saman Ghoddos som nu fått göra VM-debut?

– Jätteroligt för honom. Det är inte så många spelare som får spela VM. Det är fantastiskt att han nu får uppleva det här.