Landslagskoll: Aly Keita gjorde succé för Guinea

Landslagsuppehållet lider mot sitt slut och snart är Allsvenskan tillbaka igen. Under serieuppehållet har Östersunds FK haft en spelare på landslagsuppdrag och det är Aly Keita som representerade Guinea.

Guinea kvalar för närvarande till Afrikanska Mästerskapen och Guinea mötte Rwanda i ett dubbelmöte. Den första matchen spelades i fredags (12/10) på Stade du 28 Septembre i Conakry i Guinea och vanns av hemmalaget med 2-0. Returmatchen spelades på bortaplan i Kigali igår (16/10) och den matchen slutade 1-1. Aly Keita startade i båda matcherna.

Bland tidigare ÖFK-spelare så gjorde Sotirios Papagiannopoulos debut i det riktiga* landslaget i träningsmatchen mot Slovakien igår (16/10). Fouad Bachirou representerade Komorerna när de mötte Marocko i ett dubbelmöte. Dessutom spelade Saman Ghoddos för sitt Iran i träningslandskamperna mot Uzbekistan och Bolivia.

*Sotte har sen tidigare medverkat under det Svenska landslagets vinterturné.