Nouri ser fram emot mötet med Dalkurd

Förlusten mot Djurgården är glömd.

Nu är siktet inställt på Dalkurd.

– Det kan bli en rolig match mellan två bollskickliga lag, säger ÖFK:s lagkapten Brwa Nouri.

ÖFK gjorde en bra match mot ett starkt försvarande Djurgården. Gästerna kunde dock åka hem med tre poäng efter matchens enda mål insparkat av Marcus Danielsson.

– Jag tycker att vår prestation var godkänd, även om jag vet att vi kan bättre. Men vi mötte ett välorganiserat lag som gjorde det svårt för oss, säger Brwa Nouri.

Nu väntar nykomlingen Dalkurd på bortaplan på söndag. Ett Dalkurd som flyttat från Borlänge till Uppsala, men tvingas spela sina matcher i Gävle.

– Jag har ju många vänner i Dalkurd som jag pratar med. De har berättat att situationen inte är optimal, men att det inte är något problem. De ska åka till Gävle från Uppsala en gång varannan för att spela hemmamatch och det är inte långt mellan Uppsala och Gävle.

Nouri har en del av hjärtat kvar i Dalkurd och ryktena under vintern sa att han skulle återvända till klubben.

– Ja, det är ingen hemlighet att jag har mycket känslor för Dalkurd efter allt de har gjort för mig. Men det var aldrig aktuellt för mig att lämna ÖFK för Dalkurd. Det var bara ett rykte. Nu hoppas vi kunna åka till Gävle och plocka hem en viktig seger mot dem, säger Nouri och ler.

Men Dalkurd är ingen lätt nykomling att stöta på. Nouri såg Dalkurds premiärmatch på Friends Arena mot AIK och trots att det blev förlust med 0–2 så tyckte han att nykomlingens insats var godkänd.

– Jag tycker att de var väldigt bra. De tryckte ner AIK långa stunder i andra halvlek. Precis som oss är de ett taktiskt medvetet lag som vill ha bollen efter backen. Jag tror att de kommer att göra en bra förstasäsong i Allsvenskan och det ser väldigt bra ut för dem framöver. Det blir en riktigt tuff bortapremiär för oss och vi kommer att få kämpa hårt för att ta med oss tre poäng.

Avspark: Klockan 17.30 på Gavlevallen i Gävle.