Nu släpps biljetterna till matcherna mot AIK och Hammarby

ÖFK avslutar den allsvenska säsongen med hemmamatcher mot AIK och Hammarby.

Räkna med att biljetterna kommer att ha en rykande åtgång.

Som vanligt har medlemmarna förtur på biljetterna som släpptes under onsdagsmorgonen.

Östersunds FK har sex matcher kvar i Allsvenskan den här säsongen. Tre av dem spelas hemma på Jämtkraft Arena.

På fredag 5 oktober väntar Dalkurd, 1 november AIK och 11 november Hammarby.

Inför fredagens match mot Dalkurd är det 4 400 biljetter sålda. I avslutningsmatcherna mot topplagen AIK och Hammarby väntas det bli hårdare tryck efter platser på arenan.

Säsongskortsinnehavare, medlemmar och sponsorer har förtur till de båda toppmatcherna. Alla har redan fått sina koder via mejl för att komma åt biljetterna.

Till bortasupportrarna reserveras tio procent av biljetterna (drygt 800).

Förutom säsongskortsinnehavare, medlemmar och sponsorer, kommer ingen att kunna köpa biljetter över nätet. Då är det ÖFK-shopen som gäller. Det är då ett tak på högst sex biljetter per person.

– Vi vill förstås prioritera våra medlemmar och hemmasupportrar så det är en av anledningarna till att inte sälja de sista platserna över nätet. Men det finns ytterligare en stor anledning. Till våra största hemmamatcher har det varit många ogiltiga biljetter i omlopp. Folk har kommit på arenan och då de ska komma in har redan något gått in på samma biljett. Vi har lyckats hitta tomma platser till folk med ogiltig biljett. Men är det fullsatt mot AIK och Hammarby så måste vi be biljettinnehavarna att vända i entrén. Det är något som vi inte vill uppleva i våra två sista matcher, säger Östersunds FK:s vd Martin Johansson.

Det är nätsidan Viagogo.se som köper upp biljetter och har sålt vidare samma biljett flera gånger för ett överpris. Just nu säljer de biljetter till ÖFK-AIK för drygt 800 kronor trots att inga biljetter är släppta på marknaden.

På fredag 5 oktober klockan 12.00 inleds försäljningen av biljetter till allmänheten när det gäller matcherna mot AIK och Hammarby.

– Det blir fantastiska avslutningsmatcher för oss hemma. Till de som inte är medlemmar och ska se fredagens match mot Dalkurd så är tipset att ta en sväng förbi ÖFK-shopen innan matchen och köpa biljetter till novembermatcherna, säger Martin Johansson.

ÖFK-shopen håller extraöppet 12-19 på fredag för alla som vill köpa biljett till ÖFK-AIK och ÖFK-Hammarby.