ÖFK: – Inga brottsmisstankar mot anställda i klubben

Enligt SVT Nyheter Jämtland säger Östersunds kommundirektör Anders Wennerberg att kommunen vill avvakta med utbetalning av pengar till ÖFK.

Han hänvisar till möjligheten för kommunen att dra sig ur överenskommelsen om ÖFK skulle ägna sig åt oegentligheter.

– Jag förstår oron och att kommunen agerar med tanke på att det är en misstanke mot en person som är viktig i den här klubben. Men vi kan lugna både kommunen och alla andra. Det finns ingen misstanke om att någon anställd i klubben gjort något fel och det finns ingen anställd som är misstänkt för något. Det har åklagaren lämnat besked om, säger klubbens pressansvarige Patrick Sjöö.

Östersunds Fotbollsklubbs styrelse har beslutat att Daniel Kindberg tar timeout som ordförande så länge brottsmisstankar kvarstår.

I dag hålls ett extra styrelsemöte där man diskuterar om ytterligare åtgärder är motiverade i nuläget.