ÖFK söker revansch på Malmö efter cupförlusten

I kväll klockan 18.00 spelar ÖFK bortamatch i Allsvenskan mot Malmö FF. Efter förlusten i cupsemifinalen tidigt i våras vill ÖFK ha revansch och vill fortsätta sin svit som nu är fem matcher i rad utan förlust och dessutom fyra raka segrar i Allsvenskan.

Matcherna mot Malmö FF brukar bli riktigt bra och heta drabbningar. I cupsemifinalen i våras på Jämtkraft Arena vann som bekant Malmö FF och tog sig till final, en final som de förlorade mot Djurgården. Nu vill ÖFK ha revansch och det är ett laddat lag som igår åkte ner till Malmö.

Tränaren Ian Burchnall har hela truppen samlad utom Dino Islamovic som har känning i ett lår. Dessutom är Ronald Mukiibi och Douglas Bergqvist avstängda på grund av tre gula kort. I övrigt är truppen intakt och räkna med att det kommer att bli en tuff och bra match i kväll. Matcherna mot Malmö FF brukar bjuda på dramatik och spänning.

-Att möta Malmö FF på bortaplan är väl en av de tuffaste matcherna för oss, men också topp tre i listan på de roligaste matcherna, säger Hosam Aiesh.

ÖFK är just nu det näst bästa laget i Allsvenskan på bortaplan. Det är bara AIK som är bättre borta just nu.

Malmö FF ställer upp med ordinarie lag förutom Carlos Strandberg som är avstängd på grund av tre gula kort och dessutom är inte Anders Christiansen spelklar.

Avspark för matchen mellan ÖFK och Malmö FF är klockan 18.00 och matchen direktsänds på Cmore.