ÖFK sponsrar Elisabeth Frölings framfart i Tjejmilen

På lördag 1 september, går den årliga Tjejmilen av stapeln i Stockholm. En av deltagarna heter Elisabeth Fröling, från Brunflo i Östersunds Kommun. Elisabeth och hennes sällskap Andreas Zackrisson kommer springa tjejmilen iförda ÖFK-kläder, något som vi i ÖFK är stolta över.

– Vi i ÖFK har valt att sponsra Elisabeths medverkan i tjejmilen, vi är otroligt imponerade över att Elisabeth kommer genomföra loppet och ville såklart vara med och stötta denna prestation. Elisabeth kommer, som hon beskriver nedan, att rulla milen och inte springa, säger Martin Johansson i ÖFK.

Vi hoppas att alla jämtar och/eller ÖFK-fans som följer loppet live kommer heja lite extra när två ÖFK-tröjor kämpar sig hela milen runt.

Här beskriver Elisabeth själv sina tankar runt ÖFK.

”Mina tankar kring ÖFK

För ett par år sedan tyckte jag att fotboll (framför allt att titta på) var ett rätt onödigt påfund. I samband med att ÖFK började klättra mot toppen vaknade jag och flera med mig. Det blev en
helomvändning och sedan dess har jag knappt missat en hemmamatch. Det är en fröjd att se spelet och skickligheten hos spelarna. Så småningom ska jag väl lära mig vad en offside är också.
Entusiasmen och folkfesten är oemotståndlig. Spelet är väl ungefär som livet självt. Oftast går det uppåt och leder till framgång och ibland blir det djupdykning.

Något som fascinerar med ÖFK är att andra konstformer (jag ser numera fotboll som konst)
inkluderas för att laget ska utvecklas. Det allra bästa är att klubben har en värdegrund där mångfald välkomnas. ÖFK önskar att alla ska ges möjlighet att på sina villkor kunna utvecklas och ägna sig åt aktiviteter som intresserar. Jag ska inte springa Tjejmilen i Stockholm på lördag men jag ska rulla. Det går alldeles utmärkt det också. Jag är glad att ÖFK stöttar, inspirerar och peppar!”

Elisabeth Fröling”