ÖFK till Danmark på träningsläger

Idag måndag åker ÖFK till Danmark på träningsläger inför omstarten av Allsvenskan i fotboll. Hela truppen åker till Nyborg med nya tränarduon på plats. Förutom hård träning blir det också matcher mot bra motstånd, på onsdag möter ÖFK Odense och på lördag Vejle.

Nya tränarduon Ian Burchnall och Brian Wake följer alltså med på träningslägret i Danmark, Ian kommer att vara ansvarig tränare först och främst de två första matcherna i Allsvenskan mot Hammarby och Malmö och kommer att leda träningarna tillsammans.

Träningslägret är alltså i Danmark, på Fyn i närheten av Odense och det blir tuffa pass på fotbollsplanen och i gymmet. Nu ska ÖFK få upp tempo och vara redo när Hammarby står för motståndet måndag 9 juli på Tele 2 Arena.

-Det känns bra för mig, det är bra för spelarna att komma iväg och förbereda sig inför andra halvan av Allsvenskan, förklarar Brian Wake, assisterande tränare i ÖFK. Det är viktigt att lära känna varandra och ha kul tillsammans. Dessutom får vi två bra matcher mot riktigt tufft motstånd.