Potter har skrivit fyraårskontrakt med ÖFK!

Här kommer dagens bästa nyhet.

Graham Potter har skrivit fyraårskontrakt med Östersunds FK!

– Man kan se det som ett bevis på hur bra jag trivs här. Det finns mycket jobb kvar att göra innan jag lämnar ÖFK, säger Graham Potter.

Många rubriker det senaste året har placerat Graham Potter i olika engelska klubbar.

Själv har han hela tiden sagt att han inte är på väg från Jämtland.

– Jag har aldrig varit på väg härifrån. Det har aldrig funnits någon sanning i det som skrivits, men det är ju alltid spekulationer inom fotbollen, säger Graham Potter.

Under tisdagseftermiddagen hade Potter möte om framtiden med ordförande Daniel Kindberg. Efter mötet hade Graham Potter skrivit på ett 4-årskontrakt som huvudtränare för klubbens A-lag.

– Det här känns jättebra. För oss är det fantastiskt. Det här ger oss arbetsro inför framtiden med att bygga vidare på den riktning som vi vill. Dessutom är det roligt att kunna ge denna nyhet till våra fans eftersom vi vet att Graham inte bara är en duktig tränare utan också en väldigt populär person i hela Jämtland, säger ordförande Daniel Kindberg.

Graham Potter gör nu sin åttonde säsong i ÖFK och nu kan vi alltså förvänta oss att han finns kvar minst fyra år till.

Potter kom till Östersund och tog över tränarrollen för ÖFK 2011. Då spelade ÖFK i division 2 Norrland.

Fem år senare spelade klubben i Allsvenskan.

Första säsongen i Allsvenskan slutade med en åttondeplats. Andra säsongen blev det en femteplats, seger i Svenska Cupen och spel i Europa League. Där blev klubben tvåa i gruppspelet och avancerade till 16-delsfinal mot Arsenal.

– Under lunchen idag satt vi i ledarstaben och pratade om den resa vi gjort. Det är inte längesedan vi satt på en buss till nordligaste Sverige för att spela match. Förra säsongen vann vi Svenska Cupen och hade en fantastisk resa i Europa som jag gärna vill göra om. Visst ska man alltid blicka framåt, men ibland behöver man titta tillbaka för att få ny motivation och energi, säger Graham Potter.

Du säger att du har mycket kvar att göra?

– Ja, vi blev femma i Allsvenskan förra året så det finns en del att göra. Vår ordförande Daniel Kindberg är väl ganska tydlig med att han vill att vi ska vinna mästerskapet.

Du har skrivit ett fyraårskontrakt som inkluderar årets säsong. Kan du stanna ännu längre?

– Jag trivs så fantastiskt bra i den här klubben med spelare, ledare och alla andra människor som är involverade. Jag trivs också att bo här i Jämtland så kan inte ge något svar på hur länge jag är kvar. Jo, förresten det kan jag. När jag känner att jag inte längre kan utveckla och förbättra det här laget. Då tackar jag för mig.