Rapport från träningslägret i Danmark – dag 3

Dagen efter 0-2 förlusten mot Odense var det lugn träning på många håll på ÖFK:s träningsläger i Nyborg, Danmark.

-Många har  varit på gymmet och några har tränat, berättar Bobo Sollander från träningslägret.

Förlust 0-2 mot Odense och för ÖFK-spelarna var det återhämtning som gällde dagen efter matchen mot topplaget i danska ligan. Rapporten från lägret i danska Nyborg är att det blev kvadraten och smålags-matcher för spelarna som inte fick så mycket speltid igår.

-Det gäller att återhämta sig efter en match, det är bättre att vi har hela spelare som tränar lättare än att vi ska köra på, förklarar Bobo.

ÖFK bor precis bredvid Stora Bältbron och härifrån cyklar spelarna och tränarna in till anläggningen där träning och gymmet är som ligger inne i Nyborg 4 kilometer bort.

-Det är praktiskt och lite roligt att alla har tillgång till cyklar. Häromdagen cyklade Douglas och Gero in till byn på eftermiddagen för att köpa glass. Vi får en bra sammanhållning och det är viktigt, menar Bobo.

ÖFK var förstås inte nöjda med att förlora mot Odense med 0-2, Bobo förklarar att alla spelare oavsett match går med en tanke på att ”det här kunde vi göra bättre”. Så också efter matchen i går.

Vad har ni mer gjort idag?

-Några av killarna spelade kubb, andra spelade biljard. Några tog det bara lugnt. Men nu hoppar visst Ludvig Fritzson i under Stora Bältbron. Men det är bra kallt, säger Bobo under vårt samtal.

I morgon fredag ny träning för spelarna i ÖFK och kanske nya matcher i kubb eller biljard. Från och med i morgon kväll kommer vi att sända live på ÖFK:s facebooksida från träningslägret och följa uppladdningen under helgen och förstås också rapportera inför träningsmatchen mot Vejle som spelas på söndag.