Rekord i antal sålda årskort

Intresset för årskort till Östersunds FK:s hemmamatcher har aldrig varit så stort som i år.

Inför förra säsongen såldes 2660 årskort men i år har den siffran ökat med över 400.

Under säsongen 2018 har 3076 köpt årskort för att få han sin egen plats på Jämtkraft Arena.

– Givetvis har alla framgångar under förra året bidragit till att intresset för laget bara ökar. Nu hoppas vi på en ny fin säsong och att vi slår ett nytt årskortsrekord nästa säsong, säger klubbens biljettansvarige Ola Laxvik.

Nu väntar Dalkurd på Strömvallen i Gävle på söndag. Sedan är det ny hemmamatch mot IFK Göteborg söndag 15 april.

Biljetterna är redan släppta till matchen mot Göteborg.

– Och efter Göteborgsmatchen kommer vi att släppa upp försäljningen till samtliga hemmamatcher som spelas innan sommaruppehållet, berättar Ola Laxvik.

Så köper du biljett till Östersunds FK–IFK Göteborg (söndag 15 april, kl 17.30)

På internet

På ostersundsfk.ebiljett.nu köper du biljetter till de matcher som är släppta. Välj e-post som leveranssätt och skriv ut biljetterna eller visa upp dem i din mobil.

I ÖFK-shopen

Vår klubbshop hittar du på Prästgatan 50 A. Klicka för aktuella öppettider.

Över telefon

Callcenter för biljettköp och frågor kring ditt köp via AXS: 0771-45 46 00. Telefontid: måndag – fredag 09:00-18:00, Lördag 10:00-15:00.

Biljettlucka matchdag, Jämtkraft Arena

I våra allsvenska hemmamatcher öppnar biljettförsäljningen vid arenan två timmar innan avspark, om inget annat anges. Vi rekommenderar dock förköp – det är både billigare och du slipper köer vid arenan.