Sema inte med i den svenska VM-truppen

Ken Sema kom inte med i Janne Anderssons VM-trupp.

– Det var ett oerhört svårt val, sa Janne Andersson under kvällens presskonferens.

Just nu får klubben mycket samtal från media som vill ha kommentarer om att Ken Sema inte är med.

Daniel Kindberg, klubbens ordförande som nu har time out, säger följande:

– Jag och klubben gratulerar förstås de spelare som kom med i VM-truppen. Det är spelare som gjort det riktigt bra och faktiskt tagit oss till VM. Sedan måste vi konstatera statusen på allsvenskan då enligt mitt tycke allsvenskans bäste back Sotirios Papagiannopoulos inte finns med och inte heller den flexibelt användningsbara Ken Sema som väl är allsvenskans bäste mittfältare. Men vi i klubben är stolta över de prestationer de har visat även om det inte räckte till för en VM-plats. Jag är dock övertygad om att de kommer att prestera på hög internationell nivå i framtiden. Däremot får vi vara glada för att Saman Ghoddos, som är allsvenskans bäste anfallare, är uttagen att spela VM för Iran.

Så här ser VM-truppen ut:

Målvakter: Robin Olsen, Karl-Johan Johnsson, Kristoffer Nordfeldt.

Backar: Mikael Lustig, Victor Nilsson Lindelöf, Andreas Granqvist, Martin Olsson, Ludwig Augustinsson, Filip Helander, Emil Krafth, Pontus Jansson.

Mittfältare: Viktor Claesson, Jimmy Durmaz, Albin Ekdal, Emil Forsberg, Sebastian Larsson, Gustav Svensson, Oscar Hiljemark, Marcus Rohdén.

Anfallare: Marcus Berg, John Guidetti, Isaac Kiese Thelin, Ola Toivonen.