Sotiros har spelat sin sista match i ÖFK – lämnar för FCK

Dagens match mellan Östersunds FK och BK Häcken blev Sotiros Papagiannopoulos sista match i ÖFK.

”Sotte” åker i till Köpenhamn i morgon söndag för läkarundersökning och sedan kontraktsskrivning med FC Köpenhamn i den danska fotbollsligan.

– ”Sotte” har visat en stor lojalitet och glädje över att representera ÖFK, jag är mycket stolt över ”Sottes” personliga och fotbollsmässiga utveckling hos oss i ÖFK. Jag lyckönskar honom i hans fortsatta fotbollsliv och att ”Sotte” minns tillbaka på sin tid i ÖFK med glädje, säger ÖFK:s Daniel Kindberg.

”Sotte” kom till ÖFK hösten 2015 när ÖFK spelade i Superettan har sedan dess tillhört en av de spelarna som fått mest speltid i ÖFK. Totalt gjorde ”Sotte” 71 matcher för ÖFK och tre mål.

– Jag kan säga att vi har haft väldigt bra och respektfulla samtal med FCK, vi är mycket nöjda med kompensationen och FCK:s tränare Ståle Solbakken är en väldigt trevlig ny bekantskap, väldigt professionell och lättsam att diskutera med, tillägger Daniel Kindberg.

– Vi har följt Sotiros under en längre tid nu, vi har sett att han spelar bra såväl i allsvenskan som mot lag ute i Europa. Klubbarna har haft en bra dialog och vi är väldigt nöjda med förhandlingarna mellan ÖFK med Daniel Kindberg och FCK, säger Ståle Solbakken, tränare i FCK.