Supporterinformation IK Sirius – Östersunds FK

På lördag befinner sig ÖFK i Uppsala för möte med IK Sirius på Studenternas IP.

Här får du som planerar att se matchen på plats lite praktisk information inför ditt besök. Avspark är på lördag den 22 september 16:00.

Uppladdning med Falkarna

Inför matchen laddar Falkarna upp på O´Connors från klockan 12:00. Där finns både mat och dryck att handla till rabatterade priser. Mer information om uppladdningen hittar du här.

BILJETTER

Endast förköp gäller för bortasektionen. Biljetter köper du här: siriusfotboll.ebiljett.nu.

Biljettpriser

Vuxen (17 år och äldre): 190 kr
Ungdom (7-16 år)/Student: 100 kr
Barn upp till 6 års ålder har fri entré.

Familjebiljett (2 vuxna, 2  ungdom 7_16 år): 350 kr

Gäster med Bortakortet blir avprickade mot en lista vid biljettkontrollen efter visitationen.

BORTASEKTION

Bortasektionen är belägen på arenans södra kortsida, och innefattar i grundutförandet sektion S3 med plats för ca 600 personer. Vid större bortaföljen kan bortasektionen i vissa fall komma att utökas till att innefatta också sektion S2. Båda sektionerna är ståplatssektioner.

ENTRÉ

Inpassering till bortasektionen sker via den södra entrén, på sjukhussidan ut mot Ulleråkersvägen. Se översiktskarta nedan. Observera att här gäller endast förköp!

PARKERING

Bussparkering för gästande supportrar finns i direkt anslutning till den södra entrén.
Parkeringsplatser för bilar/minibussar finns dels på grusparkeringen söder om arenan men också i Akademiska Sjukhusets parkeringshus strax norr om arenan.

Bakom den södra kortsidan finns kiosker med standardutbud.
Studenternas IP är en kontantfri arena, våra kiosker tar kort och Swish som betalningsmedel.
Ett större antal toaletter inklusive uppmärkta damtoaletter finns.

Har du några frågor inför ditt besök på Studenternas?
Kontakta Sirius SLO Lukas Krehla på lukas.krehla@siriusfotboll.se alternativt din egen klubbs SLO.
Vi tar också tacksamt emot feedback efter ditt besök för att kunna utveckla vårt arrangemang och erbjuda alla våra besökare en så bra upplevelse som möjligt.

ÖVERSIKTSKARTA