Till alla som ska på Norrlandsderbyt idag

Det blir en riktig publikfest när ÖFK tar emot Giffarna 15:00 idag.

Med tanke på storpubliken är det extra viktigt att komma i tid till matchen för att undvika köer vid inpasseringen. Grindarna öppnar 13:00 – var gärna på plats redan då.

Här är några nyheter, och praktisk info, som gör en extra tidig ankomst till ett bra val.

Utmana Skill Twins

Skill Twins är på plats framför Östra Läktaren från 13:00. Volkswagen och Berners, dagens matchvärdar, anordnar detta event där du som matchbesökare har möjlighet att utmana dem i ”Panna-fotboll”. Passa samtidigt på att få en autograf och bild med fotbollskonstnärerna Jakob och Josef.

Nyheter i kiosker

Efter eldningsförbudet serverar vi åter hamburgare. Dessutom serverar kiosker vid Västra Läktaren Jämtländsk kebab. En annan nyhet att vegetarisk wrap finns att köpa i kiosken på plan 2, på Östra Läktaren.

Tifo med Falkarna

Falkarna har placerat ut 5500 ark på båda långsidorna. Vi uppmanar alla att hålla upp dessa vid inmarschen och ge spelarna en mäktigt inramning inför matchen!

Vägarbete på Genvägen

På grund av ett omfattande vägarbete längs Genvägen (mellan Tennishallen och rondellen vid Mekonomen) är framkomligheten begränsad. Kör du bil till arenan bör du välja en annan väg med andra ord!

Insamling för Anna Holmlund

I samband med matchen har ÖFK, GIF Sundsvall, Berners och Volkswagen tagit initiativ till en insamling för Anna Holmlunds rehabilitering och framtid. ÖFK och GIF Sundsvall i samarbete med Berners och Volkswagen kommer garantera 100 000 kr – men även du kan bidra.

Som publik, åskådare, anhängare, följare – kan du bidra genom att swisha till nummer: 123 364 90 50.

Varmt välkomna till dagens match!