TV: Aly Keita nöjd med 1-0 segern över Sirius

Vilken dramatik det blev när ÖFK vann över Sirius med 1-0. Alla hade nog, efter 94 minuters spel räknat med att matchen skulle sluta 0-0. Men Samuel Mensiro ville annat.

-Otroligt skönt att vi får in 1-0 och extra roligt att det är Samuel som gör målet, säger en otroligt lättad Aly Keita.

Sirius kom till spel mot ÖFK efter en tung period som för en vecka sedan gav 1-1 mot Hammarby och lite lugn och ro i laget. ÖFK kom till spel efter fyra raka förluster.

Efter 94 minuters spel, med bara 10 sekunder kvar att spela på tilläggstiden, slog Samuel Mensiro till och fick in 1-0 till ÖFK. Jublet visste inte tills sig bland de drygt 200 tillresta jämtarna och ÖFK-spelarna jublade länge och såg otroligt lyckliga ut.

-Det går inte att beskriva glädjen när han gör det där målet. Så otroligt skönt. Det var ett tag sedan vi vann nu. Glad för Sam att han får göra det här målet.

Matchen bjöd kanske inte på något skönspel, ÖFK hade svårt att rulla boll på Studenternas gräsmatta.

-Vi går ut och försöker att spela i den här matchen, bollen studsar mycket men jag tycker att vi hanterar det bra, förklarar Keita som fick se en boll passera över honom från Moses Ogbu som tog i ribban.

-Den hade jag koll på, ingen fara, skrattar Aly Keita.

Hur mycket har det satt sig i huvudet när ni inför den här matchen förlorat fyra raka matcher?

-Nej, inte så mycket. Man är mer besviken över att vi förlorat en match och längtar efter att få spela en till för att få revansch.

Nu är det dock tätt mellan matcherna, redan på onsdag kväll spelar ÖFK hemma mot Brommapojkarna och nästa helg borta mot Djurgården.

In Nyheter by Niclas Lidström