TV: Kroon målskytt i debuten för ÖFK

Simon Kroon gjorde debut I ÖFK-dressen I bortamatchen mot Elfsborg och vilken debut det blev för Simon.

– Det blev en riktigt bra debut det här, sa en glad Simon efter 2-0 mot Elfsborg.

Han har inte varit i klubben mer än drygt en vecka och i bortamatchen mot Elfsborg fick han Ian Burchnalls förtroende att starta på mittfältet. Redan tidigt i matchen visade Simon kvalitéer och vid 1-0 målet höll han sig framme och spelade fram Curtis Edwards.

-Det var länge sedan jag spelade match och det var riktigt roligt att komma ut på planen igen. Jag får in en boll bakom och får fram den till Edwards.

Kroon har tränat med laget i drygt en vecka och man kan ju tro att det tar lång tid att acklimatisera sig sig ett nytt lag och nya lagkompisar. Men för Simon gick det snabbt.

– Det gick bra tycker jag, det är inte svårt att anpassa sig till ÖFK:s spel. Dessutom har killarna varit väldigt öppna och välkomnat mig på ett bra sätt. Sen är det klart att det är en massa saker som man vill göra bättre, säger Simon självkritiskt.

Simon erkänner att han just nu är lite nedtränad men formen är på uppåtgående. Men tre poäng i debuten för ÖFK och ett mål och ett assist mot Elfsborg gör att Simon Kroon kan känna sig nöjd med sin insats och om en knapp vecka är det dags för hemmadebut på riktigt.

Se Webb-tv inslaget med Simon Kroon här

Foto: David Lidström-Hultén