Undvik att bli lurad när du köper biljetter

Över 6100 har redan köpt biljetter till matchen mot Sundsvall.

Men det finns de som gör sitt köp på hemsidor som inte har något med Östersunds Fotbollsklubb att göra.

– Det finns sajter där matchbiljetter säljs i andra hand till rejäla överpriser. Det gäller att se upp så man inte blir lurad, säger ÖFK:s biljettansvarige Ola Laxvik.

Just nu finns det biljetter till Östersunds FK – GIF Sundsvall att köpa på sajten Viagogo. För priser över 500 kronor lovas biljetter på någon av långsidorna.

En biljett på långsida kostar som mest 320 kronor, när den köps direkt av klubben.

– För att undvika att betala ett överpris eller i värsta fall bli utan biljett så ska man köpa via våra egna försäljningsställen. ÖFK kan inte ge några garantier på biljetter som köps på fel ställe, säger Laxvik.

ÖFK:s officiella försäljningställen

1: Webbshop: ostersundsfk.ebiljett.nu
2: ÖFK-butiken (öppet vardagar 12.00 – 17.00, lördagar 12.00 – 16.00)
3: AXS, 0771-45 46 00