Uttalande med anledning av uppkommen situation under vår sponsorgala

Det har kommit till vår kännedom att det under vår sponsorgala i lördags uppstod en situation mellan en ÖFK-anställd och en person anställd av bolaget där vi förlade vår gala. Efter att detta påtalats har vår anställde pratat med bolagets företrädare och dess anställda, fått en bild klar för sig hur situationen uppfattades och utifrån det bett om ursäkt till alla berörda – en ursäkt som godtogs. Vi i ÖFK jobbar proaktivt med utbildning av spelare och ledare i hur man beter och uppträder, den olyckliga situationen som uppstod gör oss än mer bestämda att fortsätta med detta jobb. Den uppkomna situationen är inget vi på något sätt backar, vi kommer fortsätta vårt hårda jobb för att undvika liknande situationer i framtiden.