Oavgjort mellan Kalmar och ÖFK

Söndagseftermiddagen bjöd på allsvensk fotboll från Kalmar där Kalmar FF och Östersunds FK möttes. Och det kom att bli delad poängskörd.

Publiken hade knappt satt sig till rätta innan ÖFK chocköppnade med 0-1 redan efter två minuters spel. Dino Islamovic gjorde målet på passning från Jamie Hopcutt. Trots den fina inledningen så var det Kalmar som var det spelförande laget och Sixten Mohlin, som vikarierade för Aly Keita, fick göra ett flertal räddningar av hög kaliber. Kalmar hade också en ribbträff och ett stolpskott och målchanserna var klart fler för hemmalaget. 0-1 stod sig dock halvleken ut.

I andra halvlek var situationen likartad men denna gång åt andra hållet. Kalmars Aliti drog till strax utanför straffområdet och placerade snyggt in kvitteringsmålet till 1-1. Kalmar fortsatte pressa framåt men Sixten Mohlin och ett bra positionerat ÖFK-försvar gjorde att målen uteblev. I den sextionden minuten kom Curtis Edwards in något sent i en duell med Piotr Johansson och straffspark för Kalmar. Fram klev Romario men likaså Sixten Mohlin som kunde avvärja straffsparken. Offensivt för ÖFK så var det Dino Islamovic som var mest framträdande i andra halvlek men matchen slutade 1-1 och delad poängpott mellan lagen.