ÖFK kommer inte tillåta publik på resterande hemmamatcher i Allsvenskan

Efter Regeringens och Folkhälsomyndighetens senaste restriktioner har Östersunds FK beslutat att inte ta in någon publik på de två kommande hemmamatcherna som ÖFK har denna säsong i Allsvenskan.

Region Jämtland/Härjedalen har ännu inte infört några lokala restriktioner för vårt område, vi skulle kunna ta in 300 åskådare på våra två hemmamatcher, trots detta tar nu ÖFK ett beslut att inte ta in någon publik på hemmamatcherna mot Varbergs BoIS och IFK Göteborg.

-Vi vill ta vårt ansvar för att hjälpa till att smittspridningen ska minimeras. Vi förstår om publiken som var inbjudna till dessa matcher kan bli besvikna, men vi i Östersunds FK tar pandemin på allvar, säger Michael Schahine, VD för ÖFK.

ÖFK kommer inte heller att ha öppet loungen på arenan för våra sponsorer.