ÖFK lanserar premiumkanal på Solidsport

Östersunds Fotbollsklubb startar samarbete med Solidsport.

Samarbetet innebär en lansering av en ny premiumkanal för ÖFK som vill kommunicera ut exklusivt innehåll till sina supportrar.

I väntan på att sporten ska starta på nytt och under tiden arenor gapar tomma, väljer ÖFK att lansera en ny digital satsning.

Nu är klubben överens om ett samarbete med streamingtjänsten Solidsport. Det med ambitionen att både skapa nya upplevelser för ÖFK:s supportrar och samtidigt skapa nya intäkter till klubben.

– Den kritiska situationen som har uppstått kräver ett nytänk för hela idrottsvärlden och så ävenför oss. Därför vill vi med hjälp av Solidsport storsatsa på ÖFK-TV och skapa en ännu större öppenhet mot våra supportrar och partners, säger Niclas Lidström, kommunikationsansvarig i ÖFK.

ÖFK-TV blir nu en premiumtjänst med exklusivt innehåll för supportrar och partners som vill följa med bakom kulisserna, ta del av intressanta intervjuer med spelare och ledare, uppleva gamla höjdpunkter och samtidigt stötta klubben ekonomiskt.

– Det här ger oss möjligheter att både skapa nya sätt att följa och konsumera Östersunds FK, samtidigt som vi förlänger vårt sponsorerbjudande. Det känns som ett steg in i framtiden och något vi tror kan ge bra resultat på alla sätt och vis, säger Lidström.

Redan till helgen och under nästa vecka kommer ÖFK-TV och Solidsport bjuda på livesänd nostalgi från tv-soffan. Totalt sex klassiska ÖFK-matcher kommer livesändas under #nostalgiveckan och där cupfinalen mot IFK Norrköping från 2017 blir den stora avslutningen på valborgsmässoafton.

– Det är många som nu sitter hemma och längtar efter att få se sport och ÖFK igen. Det här kändes därför som en rolig idé att göra för våra supportrar. Matchen är gjorda med nytt kommentatorsljud, bland annat dyker flera ÖFK-spelare upp som expertkommentatorer.

Supportrar kan köpa matcherna styckvis för 39 kronor eller bli Månadssupporter för 79 kr och få tillgång till allt innehåll och samtidigt stötta klubben ekonomiskt.

Upptäck ÖFK-TV och stötta klubben som Månadssupporter här!

Här är de sex matcherna som ska sändas via Solidsport

10 april ÖFK – Göteborg (2016), kl. 13.00

13 april Hammarby – ÖFK (2016), kl. 13.00