ÖFK-tv: Dino redo inför dagens match mot Eskilstuna

I kväll möter ÖFK Athletic Eskilstuna i Allsvenskans femte omgång. Dino Islamovic är redo för matchen och känner sig starkare nu.

-Jag har haft lite problem tidigare med skador men nu är jag i bra form igen, säger Dino.

Nykomlingen Eskilstuna blir en svår motståndare för ÖFK, laget är framme i final i Svenska Cupen där man möter Häcken och startade säsongen riktigt bra med en fin seger mot IFK Göteborg.

Spelarna i ÖFK fick lite påsk-ledigt och är nu redo för match. Laget tränade i går tisdag och flög därefter ner till Bromma för vidare transport till Eskilstuna.

-Det är tätt mellan matcherna nu men det är så här tätt de spelar i de stora ligorna så det ska gå bra, säger Dino Islamovic.

Dino har tillsammans med Gero växlat att göra Hosam Aiesh och Jerrel Sellars sällskap på topp och det här är en situation som Dino och Gero måste hantera.

-Det är bra med konkurrens. Det är bara att fortsätta att prestera bra för att få spela.

Eskilstuna står för motståndet i kväll för ÖFK och laget spelade ju i Superettan förra säsongen och imponerade där. Framför allt i försvarsarbetet.

-De var riktigt bra defensivt med många matcher där de inte släppte in några mål. Det är väl det som jag vet om laget så här långt, förklarar Dino.

Avspark i kväll för ÖFK-Eskilstuna med start 19.00. Matchen sänds live på C-more.