ÖFK-tv: Eskilstuna – en pigg nykomling

Det blev en dags påskledigt för ÖFK-spelarna men idag var de tillbaka i träning igen och nu börjar uppladdningen inför onsdagens bortamatch mot AFC Eskilstuna.

-Ett bra lag med många kvalitéer, säger Ian Burchnall, tränare i ÖFK inför matchen.

1-1 hemma mot Elfsborg var inte riktigt vad ÖFK-spelarna hade önskat sig. Nu försöker spelarna glömma misstagen i Elfsborgsmatchen och siktar ÖFK in sig på nästa match, en match som spelas på onsdag kväll med avspark klockan 19.00 i Eskilstuna mot AFC Eskilstuna.

Tränaren Ian Burchnall gav spelarna ledigt under söndagen men idag på annandag påsk var spelarna tillbaka och genomförde en träning som pågick lite drygt en timme på Jämtkraft Arena.

-Jag har tittat på Eskilstunas match mot Hammarby (förlust 1-3) och de är inte rädda att pressa högt upp på planen, de har flera spelare som är duktiga med bollen. De kommer att attackera på hemmaplan, säger Ian Burchnall.

Ian och hans tränarstab har förstås analyserat matchen mot Elfsborg noga och vet ungefär hur de ska vara lite bättre än ÖFK var i den matchen.

-Vi spelade med hög intensitet och press, vi skapade flera riktigt bra chanser och vi hade mycket boll och nu ska vi bli lite bättre den sista tredjedelen.

ÖFK har stängd träning i morgon tisdag och åker i morgon eftermiddag flyg till Stockholm för vidare transport till Eskilstuna och matchen spelas alltså på onsdag kväll klockan 19.00.