ÖFK-tv: Jenny om spelarna som är redo för match

Skadeläget i ÖFK:s trupp går åt rätt håll. Under veckan är såväl Ronald Mukiibi och Marco Weymans tillbaka i träning. Simon Kroon gör även han framsteg bekräftar ÖFK:s Jenny Larsson.

Ronald Mukiibi har haft en tuff vinter och vår med skadekänning under närmare fem månader. Men sedan denna vecka är Ronald tillbaka i full träning och har deltagit i allt som övriga truppen har genomfört.

-Det är alltid skönt när det börjar närma sig att spelarna kan vara med i match igen. Både Marco och Ronald har gjort framsteg den senaste tiden, säger Jenny Larsson, fysio i ÖFK.

Simon Kroon var tidigt i vintras på väg tillbaka i träning men åkte på ett bakslag vilket gjorde att han fick börja om på nytt i rehabträningen, men nu har han börjat röra på sig ute på planen igen vilket gör att träningen under de närmaste veckorna kommer att trappas upp med mer.

Jarell Sellars, som fick utgå i matchen mot Eskilstuna, han kör nu rehab-träning och kämpar på men osäkert hur lång tid hans skada kommer att ta.

-Ravell Morrison fick ont i matchen mot Eskilstuna och utgick då men kör rehabträning just nu. Aly Keita fick ju ont i matchen mot Helsingborg men fortsatte att spela hela matchen. Han kämpar på uppe på cykeln just nu och hoppas att kunna spela snart igen, förklarar Jenny.

ÖFK flyger i morgon bitti (lördag) till Kalmar för att träna lätt i morgon på naturgräs innan det är dags för match mot Kalmar FF på söndag klockan 15.00.