ÖFK:s landslagsspelare – så gick det i helgen

ÖFK:s landslagsspelare var i farten i helgen med sina respektive landslag.

Marco Weymans spelade 90 minuter när Burundi besegrade Mauritanien med 3-1. Aly Keita spelade hela matchen när hans Guinea fick 1-1 mot Chad i en spännande match. Guinea är så gott som klara för Afrikanska Mästerskapen och leder sin grupp med 8 poäng mot Mali som ligger på andra plats med sina 7 poäng.

Gambia med Noah Sonko Sundberg (och Modou Barrow) förlorade mot Gabon med 1-2 efter tidigt underläge med 0-1. Gambia har dock bra möjlighet att ta sig till Afrikanska Mästerskapen eftersom de ligger tvåa i tabellen efter Gabon. Tre matcher återstår innan kvalspelet är klart.

Uganda med Ronald Mukiibi vann sin match i kvalet till Afrikanska Mästerskapen med 1-0 mot Sydsudan. Ronald spelade hela matchen.

Kalpi Outtara spelade inte när Elfenbenskusten vann mot  Niger med 1-0.