Rafael Roldan Bermudez om gruppsegern mot Mjällby

Det tog bara ett par minuter innan det stod klart att ÖFK var i Sölvesborg för att plocka med sig en seger. Det syntes, märktes och andades.

Jerell Sellars till Blair Turgott, och 1-0 i 83:e minuten satt som en smäck. Där och då är gruppsegern inom räckhåll. Efter en viss offensiv press från Mjällby som plockar fram allt de har efter målet blåser domaren av matchen och ÖFK är kvalificerat för kvartsfinal i Svenska Cupen.

Nämnas kan Aly Keita som gör en fantastisk räddning i 87:e minuten och han visar varför han är en av Allsvenskans bästa målvakter.

ÖFK var det klart bättre laget idag. Gruppsegern innebär såklart en skön framåtrörelse för hela teamet.

Några viktiga bitar sett ur ÖFK´s analytiker Rafael Roldan Bermudez synvinkel direkt efter matchen

-Vi spelar ett bra spel taktiskt, stänger de områden de ville komma åt och använder våra styrkor för att attackera dem i områden där de är mer sårbara, som vid målet.

-Vi hade studerat dem och visste vilka områden de är svaga i, samtidigt behövde vi vara kompakta och hålla ihop. Ha koll på defensiven ordentligt. Ett mål bakåt hade varit tufft.

Efter Sam Mensiros ihopskallning gjordes några minder justeringar.

-Vi fokuserade på huvuddragen. Spelarna visade en fantastisk karaktär och anda. Man får komma ihåg att Mjällby är ett av de starkaste lagen att möta.

-Överlag har vi en bra press av våra anfallare och ett mittfält som täckte centrala områden samt ett försvarar som är starka i 1 mot 1 situationerna.

Rafael framhåller särskilt lagets anda.

-Vi visste att vi bara behöver ett mål för att vinna, så vi höll huvudet kallt och fortsatte arbeta med vår matchplan tills vi fick vår belöning som ett lag.

Motståndet lottades redan under söndagskvällen. Djurgården borta.

-Dem ska vi studera noga, avslutar Rafael.