Daniel Kindberg tar timeout från ÖFK

Daniel Kindberg tar timeout från sitt uppdrag som ordförande i Östersunds Fotbollsklubbs styrelse.

Han gör det med omedelbar verkan.

Anledningen är de brottsmisstankar som riktas mot honom.

Då Daniel Kindberg sent på torsdagskvällen träffade ÖFK:s styrelse bad han själv om att få time out från styrelsen så länge det finns en brottsmisstanke. Styrelsen tycker att time out är ett korrekt beslut i nuläget.

– Det går inte att sitta i styrelsen eller på annat sätt företräda klubben så länge nuvarande misstankar kvarstår. Det gemensamma beslutet gäller under utredningstiden, säger vice ordförande i Östersunds FK Hasse Carlsson

Daniel Kindberg anhölls i tisdags misstänkt för grovt bedrägeri och medhjälp till grovt bokföringsbrott. Han släpptes i dag, torsdag. Enligt Ekobrottsmyndigheten kvarstår brottsmisstankarna.

– Daniel Kindberg väljer att inte kommentera situationen i nuläget, säger Hasse Carlsson.

För ytterligare frågor, kontakta klubbens pressansvarige Patrick Sjöö (072-7437696).