Förlust för ÖFK i premiären av Allsvenskan

Det blev förlust för ÖFK när Allsvenskan inleddes i solskenet på Jämtkraft Arena. Djurgården höll undan och vann med 1-0 i en tät match.

Gästerna från huvudstaden inledde sitt målskytte redan efter tretton minuter när Marcus Danielsson förvaltade ett inlägg från vänsterkanten. Efter det tryckte hemmalaget på allt mer, men ett starkt Djurgårdsförsvar gjorde inga misstag och 0-1 stod sig halvleken ut.

Hemmalaget bytte tidigt i andra halvlek in Jamie Hopcutt för Alhaji Gero och Hopcutt tog tidigt initiativ och försökte ta sig igenom, men lyckades inte hitta nätet. Bland de bättre under matchen var Sotirios Papagianopolus, Hosam Aiesh och Ken Sema. Även Saman Ghoddos försökte mycket, men Djurgården hade gjort hemläxan och Ghoddos lyckades inte komma till några riktiga farligheter.

Ju längre tid matchen gick, desto högre pressade ÖFK och det blev en spännande avslutning för de 7114 åskådarna på plats. Men Djurgården höll undan och reser tillbaka till Stockholm med tre poäng i bagaget. För ÖFK:s del väntar Dalkurd på bortaplan på söndag (8 april).

Matchfakta
Östersunds FK – Djurgårdens IF 0-1 (0-1)
1 april 2018 | Jämtkraft Arena, Östersund (7114)

0-1: Marcus Danielsson (13’)