ÖFK utan poäng på Bravida Arena

ÖFK fick vända hemåt från Bravida Arena både mållöst och poänglöst.

Häcken vann med 2–0 efter att Paulinho prickat in båda målen.

– Att bjuda Häcken på chanser här på Bravida är ingen bra idé, sa ÖFK:s lagkapten Tom Pettersson efter första halvleken.

Det var också slarv i ÖFK-laget som låg bakom de båda målen. ÖFK kunde sedan aldrig resa sig.

Häcken vann rättvist sedan ÖFK hade svårt att skapa några riktigt vassa chanser i jakten på reducering.

– Jag tycker inte att vi kom upp i den nivån vi ska vara på. Då är det svårt att vinna mot Häcken borta. Vi hade inte den rätta glöden, sa Hosam Aiesh till Cmore efter matchen.

Häcken-ÖFK 2–0 (2–0)

1–0 (14) Paulinho, 2–0 (35) Paulinho.

Så spelade ÖFK:

Aly Keita – Douglas Bergqvist, Noah Sonko Sundberg, Tom Pettersson – Ludvig Fritzson, Rewan Amin, Jamie Hopcutt, Curtis Edwards (75), Patrick Kpozo (36) – Hosam Aiesh, Dino Islamovic.

Ersättare: Jerell Sellars (75), Dennis Widgren, Henrik Bellman, Frank Arhin. Sam Mensiro (36), Ronald Mukiibi.