ÖFK vann i Trelleborg

Det blev bortaseger när Trelleborgs FF och Östersunds FK möttes på Vångavallen under måndagskvällen. Matchvinnare blev Dino Islamovic som gjorde enda målet på straff.

Publiken han knappt sätta sig tillrätta på Vångavallen innan ÖFK fick en straff med sig. Hosam Aiesh kom i en en-mot-en-duell på sin högerkant och tog sig in i straffområdet när han blev neddragen. Straffen tog Dino Islamovic, tidigare i TFF, hand om och satte 0-1. Trots det tidiga ledningsmålet så var det ett hemmalag som försökte men som hade problem att komma till farligheter och det blev inget riktigt ordnat spel inledningsvis. Största farligheten i första halvleken stod TFF:s Hümmet för sedan han varit nära att förvalta ett inlägg men inte fått foten på bollen. TFF skapade en hel del fasta situationer i första halvlek genom hörnor och frisparkar men det gav ingen utdelning. För ÖFK:s del handlade mycket i första halvleken om Hosam Aiesh som var svårfångad för TFF-försvaret. ÖFK:s vassaste läge stod Dino Islamovic för som på en fin passning från Curtis Edwards, dunkade bollen stenhårt i ribban och ut. 0-1 stod sig dock halvleken ut.

Andra halvlek blev inte mycket annorlunda. TFF kom på ett par kontringar men hade överlag svårt att komma till lägen och vi avvärjde det mesta. I minut femtioåtta kom Jovanovic igenom för TFF och testade att knorra in bollen i krysset från distans men bollen tätt utanför Keitas stolpe. ÖFK:s farligaste chans kan tillskrivas Rewan Amin som varit nära att förvalta ett läge från Hosam Aiesh men utan någon riktig framgång. Även Curtis Edwards testade sin bössa från distans och träffade stolpen och ut. Ett par farligheter kom TFF till i slutet men i stora drag var det ett uppgivet hemmalag och matchen slutade 0-1. Det förkunnar att Trelleborgs FF spelar i Superettan 2019.

Vi tackar alla som stöttade oss på plats idag. Härnäst möter vi Hammarby på hemmaplan i årets sista match den 10 november. Hoppas att vi ses då och att du är på plats och tackar laget för säsongen.