Proppen ur när ÖFK vann klart mot Trelleborg.

Det blev ett riktigt målfyrverkeri på Jämtkraft Arena idag när Trelleborg kom på besök. Östersunds FK vann med hela 4-1 efter mål av Curtis Edwards, Saman Ghoddos gånger två och Jamie Hopcutt.

ÖFK trampade gasen i botten redan från start och det dröjde knappt fem minuter innan hemmalaget bjöd på ett vackert anfall och Curtis Edwards kunde sätta ettan bakom Marko Johansson i TFF-målet. Fem minuter senare fick ÖFK en frispark 20 meter från mål. Fram klev Skånepågen Saman Ghoddos och satte 2-0. Minuten senare var det dags igen när ÖFK trasslade sig igenom TFF-försvaret och vem om inte Saman Ghoddos var sist på bollen och kunde sätta 3-0. Matchen gick senare ner en aning i tempo men ÖFK höll ställningarna klart och tydligt. Efter dryga halvtimmen valde Jamie Hopcutt att presentera sig för dagen han blev frispelad med Marko Johansson och placerade in 4-0. Trelleborg fick in en reducering efter 36 minuter på ett mycket spektakulärt mål, nästan från hörnflaggan och 4-1 blev halvtidsresultatet.

Andra halvlek bjöd inte till på jättemycket farligheter. Ett par halvchanser åt båda håll men i det stora hela en transportsträcka och slutresultatet skrevs till 4-1 och alla tre poäng stannar därmed kvar i Jämtland.