15 testspelare visar upp sig i matchen mot GIF Sundsvall

I morgon torsdag med start klockan 17.30 möter ÖFK sina kollegor i Allsvenskan, GIF Sundsvall i en träningsmatch. Det är gratis inträde till matchen där totalt 15 nya spelare kommer att visa upp sig i matchen, bland annat spelare från IFK Östersund men också från England, USA, Ghana, Norge och Danmark.

Träningsmatchen mot GIF Sundsvall kommer lite drygt en vecka före återstarten av Allsvenskan och matchen mot IFK Göteborg nästa lördag, 29 juni.

Ian Burchnall har under den gångna veckan haft en mängd olika spelare som hört av sig till ÖFK och som har kontaktas av ÖFK för att komma och träna med laget men också få möjlighet att visa upp sig i en match.

Här är några spelare som kommer att spela för ÖFK i matchen mot GIF Sundsvall:

Victor Maffeo – spansk spelare
Augustin Kazares – amerikansk spelare
Khalid Abdou – svensk spelare som tidigare spelat för Aston Villa
Chris Kelly – Engelsk spelare från Fulhamn
Ole Okpoveta – Spelare från Nigeria som tidigare spelat i Helsingborg
Isak Abrahamson- svensk spelare från Luleå
Edward Sarpong – spelare från Ghana
Alex Purver – Engelsk spelare från Leeds
Sam Tattum – Engelsk spelare som tidigare tillhört Manchester United
Klaus Moesgaard – dansk spelare från Esbjerg
Kabamba Tumba Kalabatama – Norsk spelare
Rashaid Husain – svensk spelare

Träningsmatchen mot GIF Sundsvall startar klockan 17.30 i morgon torsdag och det är gratis inträde till matchen.