ÖFK startar upp Team 12-17 för resterande del av året för ungdomar

Ett samarbete mellan Östersunds FK, Jämtkraft och Region Jämtland Härjedalen – Mobilisering mot droger.

ÖFK Team 12-17 är en klubb där ungdomar som är mellan 12 och 17 år erhåller fritt inträde, ståplats, på ÖFKs hemmamatcher förutsatt att du förbinder Dig att avstå alkohol och droger under hela året fram till 31 december. Avtalet gäller tills vidare och den som skrivit på kommer att få bekräfta det en gång per år tills det år han/hon fyller 18 år för att få möjligheten att få se samtliga hemmamatcher i Allsvenskan med ÖFK.

-Team 12-17 är ett uppskattat och viktigt initiativ som Jämtkraft genomfört tillsammans med ÖFK de senaste åren. Det känns härligt att vi nu äntligen kan erbjuda ungdomar att skriva kontrakt igen för första gången sedan pandemin slog till, säger Kai Lundin, sponsringsansvarig på Jämtkraft.

Den som skrivit på måste alltså vara alkohol- och drogfri kontinuerligt 24 timmar om dygnet över hela året för att få tillgång till detta erbjudande.

– 250 ungdomar kommer att få detta erbjudande att hämta ut säger David Lidström Hultén, biljettansvarig på Östersunds FK. Ungdomar födda 2009 är de yngsta som välkomnas till denna säsong. ÖFK Team 12-17 är alltså för ungdomar mellan 12 och 17 år d.v.s. födda 2004 – 2009.

I år sker kontraktsskrivningen online. Du kommer digitalt få fylla i formulär via denna länk. Det går inte att skriva på formuläret via ombud eller liknande. Vi är noga med att projektet är seriöst och föräldrarna har ett ansvar i att kolla att ungdomarna håller sin del av avtalet, d v s att vara helt drog- och alkoholfri från det att avtalet tecknas, 24 timmar om dygnet och sju dagar i veckan året ut.

Den som blir antagen som medlem skall visa respekt för det han/hon erhåller helt kostnadsfritt genom ÖFK Team 12-17. Det är fullständigt självklart att han/hon sköter sig på ett bra sätt – i arenan, på stan, i skolan m m och är en god kamrat i alla lägen.

ÖFK förbehåller sig rätten att ändra/utveckla utformningen av konceptet fortlöpande. Erbjudandet berättigar till en plats på Norra stå under ÖFKs resterande hemmamatcher i Allsvenskan 2021.

Om någon som skrivit på kontraktet inte uppfyller avtalet kan detta anmälas till ÖFK genom att mejla ÖFK på abuse@ostersundsfk.se. Skulle en anmälan komma in tar ÖFK kontakt med den det berör och dess målsman. I värsta fall dras kontraktet in.

Välkommen till ÖFK Team 12-17
Hälsar Östersunds FK

Anmäl dig på följande formulär