4800 biljetter sålda till matchen mot Kalmar

På söndag tar ÖFK emot Kalmar FF på Jämtkraft Arena.

Tidigt på torsdagen har strax över 4800 biljetter sålts.

– Vi har de bästa försäljningsdagarna framför oss så jag tror att vi kan passera vårt snitt på 5900, säger ÖFK:s biljettansvarige Ola Laxvik.

Ifjol landade ÖFK:s publiksnitt på 5265 besökare per hemmamatch i Allsvenskan.

Med drygt hälften av säsongens hemmamatcher spelade ser det ut att kunna bli ett bra snitt när väl Allsvenskan summeras.

Och mot Kalmar ser biljettprognosen lovande ut.

– Vi ligger bra till i förhållande hur många dagar det är kvar till matchen på söndag. Försäljningstakten kommer att öka, att vi passerar snittet känns troligt, menar Laxvik.

– Att snittet hittills är högre beror nog bland annat på att vi har gjort det enklare för våra matchbesökare att köpa rabatterade biljetter över nätet, nu behöver man inte gå till butiken för att köpa familje- eller pensionärsbiljetter. Men att ÖFK bjuder på toppfotboll är förstås den största anledningen, säger Laxvik.

Matchen mot Kalmar spelas på söndag med avspark 15:00.

Köp biljetter här:

Webb: ostersundsfk.ebiljett.nu
Butik: ÖFK-butiken Storgatan 26 (öppet vardagar 12:00 – 17:00, lördagar 12:00 – 16:00, extraöppet söndag 11:00 – 14:00)
Telefon: AXS, 0771-45 46 00
Ombud: I förbutiken på ICA Kvantum Lillänge

Biljetter säljes även på Jämtkraft Arena matchdag. Vid köp av biljett vid arenan tillkommer 40 kr per biljett (förutom i Falkarnas och i gästande lags sektioner).

Här kan du se vilka matcher som just nu finns för försäljning.

Klicka här för att köpa biljetter till hemmamatchen mot Kalmar FF.