Djurgården vann säkert mot ÖFK

Söndagseftermiddagen bjöd in till match mellan Djurgården och Östersunds FK. Och alla de tre poängen kom att stanna kvar i Stockholm.

Djurgården tog direkt kommandot från start och visade att de var ute efter att ta tre poäng. Trots det var det ÖFK som tog ledningen. Målet genom Tesfaldet Tekie som drog till strax utanför straffområdet och placerade in bollen, mycket snyggt. I första halvlek tvingades ÖFK till ett byte när Ronald Mukiibi på grund av skada tvingades utgå till förmån för Isak Ssewankambo. Djurgården fortsatte sin höga press och kvitterade i minut fyrtioett genom Jonathan Ring. På stopptid tog hemmalaget också ledningen efter en tilltrasslad situation, målet genom Jacob Une-Larsson. 2-1 var ställningen i halvtid.

I andra halvlek fortsatte hemmalaget att hålla i taktpinnen och skapade flera farligheter inledningsvis men ett stort plus till Sixten Mohlin som höll tätt bakåt. För ÖFK:s del så kom Hosam Aiesh in och han stod för mycket på sin kant. Djurgården skulle också göra 3-1 sedan Ring bjudit på ett vackert mål efter passning från Bärkroth vilket också blev slutresultatet.

Ett stort tack till alla rödsvarta som var på plats i Stockholm idag. Att förlora inför er är aldrig roligt och vi laddar genast om inför matchen mot Sundsvall nästa helg.