ÖFK imponerade mot GAIS -säker seger med 4-0

ÖFK fortsätter att övertyga i Svenska Cupen, i den andra gruppspelsmatchen vann ÖFK mot GAIS med 4-0 och har nu ett riktigt bra läge att gå vidare i cupen.

I första matchen, förra helgen, vann ÖFK mot division I-laget Eskilsminne med 5-0. I går blev det alltså en ny imponerande seger mot ett superettanlag, GAIS.

-Vi spelar riktigt bra och vi spelar som ett lag, säger Simon Kroon efter matchen.

Här kan ni se intervjun med Simon Kroon efter matchen!

Kroon blev målskytt efter att ha gjort 2-0 på straff i den första halvleken.

ÖFK:s tränare Ian Burchnall var som väntat glad och lycklig efter segern. Framför allt på det sätt som ÖFK spelade och presterade.

-Vi gör många saker bra i den här matchen. Vi tog kommandot i matchen redan från start, konstaterar Ian.

ÖFK har en riktigt vass målskytt i Jordan Attah Kadiri, igår blev det tre mål från nigerianen och trots ett hattrick var han väldigt samlad och ödmjuk.

-Jag hade riktigt bra hjälp av mina lagkompisar idag. Det kändes bra och det är roligt att få göra tre mål i den här viktiga matchen.

Här kan ni se intervjun med Attah Kadiri!

I den andra matchen i ÖFK:s grupp i Svenska Cupen vann BK Häcken med 4-0 mot Eskilsminne. Det betyder att ÖFK toppar gruppen med 6 poäng och plus 9 i målskillnad och BK Häcken har sex poäng och plus 7 i målskillnad.

I den sista matchen i Svenska Cupens gruppspel möter ÖFK BK Häcken i Göteborg. Matchen spelas nästa söndag och sänds direkt i C-More.

För att ÖFK ska gå vidare till kvartsfinal i cupen krävs att ÖFK vinner sin match eller spelar oavgjort.

De fyra bästa gruppsegrarna får hemmaplan i kvartsfinalen. Här kan ni gå in och läsa mer om resultaten och ställningen i de andra grupperna i Svenska Cupen.