Ny bolagsstyrelse i ÖFK:s elit bolag

Idag hölls en extrastämma i Östersunds FK:s Elitbolag AB på Jämtkraft Arena. Ett 15-tal aktieägare fanns fysiskt på plats och ett 25-tal aktieägare deltog via länk när den nya elitbolagsstyrelsen valdes in. Totalt ingår åtta personer i elitbolagets styrelse.

Extrastämman röstade också igenom att bolaget nu inte ska lyda under kontrollbalansräkning längre.

Den gamla elitbolagsstyrelsen, med Maria Wilén och Peter Rung avtackades vid bolagsstämman och dessutom tackades Lennart Ivarsson, tidigare VD i ÖFK av med blommor.

Den nya styrelsen i Östersunds FK Elitbolag AB består av följande personer:

Mathias Rasteby, ordförande

Tom Pripp, vice ordförande

Styrelseledamöter: Larsa Andersson, Teddy Myhr, Lena Johansson, Leif Widegren, Stig Eklund, Nils-Åke Hallström.

-Det här är en stark styrelse som jag tror mycket på, sa Mathias Rasteby efter den extra bolagsstämman.