ÖFK-tv: Ron och Rewan tror på en bra säsong för ÖFK

På söndag är det dags för avspark i Allsvenskan, en avspark som Rewan Amin och Ronald Mukiibi har längtat efter.

-Det ska bli riktigt kul att äntligen få spela match, säger Ronald Mukiibi inför matchen mot Hammarby.

6:e januari samlades ÖFK:s trupp på Jämtkraft Arena efter drygt fem veckor lång ledighet. Då startade en försäsong som har hållit på sedan dess. Eller i alla fall nästan.

-Ja, vi har faktiskt haft två försäsonger i år. Först i början av januari men sedan fick vi ju några veckors ledighet när vi väntade in riktlinjer från myndigheten och sedan körde vi igång med försäsong nummer två, berättar Ronald och ler.

Träningen på Jämtkraft Arena är avslutad. Idag vid 13-tiden sätter sig ÖFK på bussen för att åka till Stockholm och uppladdningen inför premiären på Allsvenskan.

Och det är ett gäng laddade spelare som nu ska premiärspela mot Hammarby.

-Nu är vi redo och känner oss redo för matchen mot Hammarby. Vi har fått ställa om oss och starta om uppladdningen på nytt. Men vi får vara glada att vi får spela fotboll i dessa tider.

Rewan Amin är, precis som Ronald, sugen på att spela matcher igen. Väntan har varit lång men hela truppen har kämpat och peppat varandra för att få så bra träningar som möjligt i kroppen inför starten.

-Jag gillar att vi ska spela många matcher på kort tid, det är alltid roligt at spela matcher, säger Rewan och skrattar.

-Vi känner oss i bra form även om det är svårt att veta hur bra vi är med tanke på att vi inte har spelat några matcher på lång tid.

Se hela inslaget med Rewan Amin och Ronald Mukiibi i webb-tv spelaren ovan!