ÖFK värvar spansk anfallare från Teneriffa

Idag har ÖFK gjort klart med ett nyförvärv i anfallaren Brian Martin Pagés, 24 år. Martin kommer senast från andradivisionen i Spanien och spelade senast för Tenriffa.

-Brian Wake har haft ögonen på den här spelaren och vi tror att han kommer att bli ett bra tillskott till vårt lag, säger Ian Burchnall, tränare i ÖFK.

Det svenska extra transferfönstret stänger idag och inför det har ÖFK gjort några förändringar i sin spelartrupp. I går blev det klart att Francis Baptiste lånas ut superettalaget AFC Eskilstuna.

-Francis behöver få speltid och då är det här perfekt för att han ska få spela matcher och utvecklas, säger Ian Burchnall, tränare i ÖFK.

Samtidigt värvar ÖFK backen Adnan Catic. Adnan avslutar till laget under helgen och är en ung back som kan utvecklas i ÖFK.

Idag blev det dessutom klart att ÖFK värvar den spanska anfallaren Brian Martin Pagés. Martin är 24 år gammal och har tillhört Teneriffas U19-lag och spelat nio matcher i andradivisionen i Spanien.

-Brian Wake har haft ögonen på den här killen ett tag och nu fick vi en möjlighet att värva honom, berättar Ian Burchnall, tränare i ÖFK.

Brian Martin Pagés ansluter till laget inom kort.