Ordförande i ÖFK har ordet – ni är fantastiska på alla sätt och vis

Kära ÖFK-vänner, vi har tidigare uttryckt hur mycket ert stöd och era fantastiska insatser betytt och betyder för oss – och jag kan bara understryka detta, ni är fantastiska på alla sätt och vis.

Styrelsen i ÖFK tillträdde i mars, förutsättningarna visste vi om, men vi visste inte om vad som skulle komma. En pandemi som satte stopp för allt vad vi trodde var normalt och allas vår vardag kastades om.  I och med pandemins hemska framfart så sköts vår fotbollssäsong upp, starten skedde i juni men spelet blev bakom stängda dörrar och tomma arenor.

Det har varit en märklig upplevelse för alla inblandade, vi som är vana vid ett fantastiskt hemmastöd på Jämtkraft – helt plötsligt är det tyst och öde. Fotbollen har dock kört på och jag kan nog, utan att överdriva, säga att om det inte vore för våra fantastiska fans, sponsorer och investorer så hade Svensk Elitfotboll gått under.

Den insats ni alla kollektivt gjort genom köp av sponsring, aktier, swishbiljetter, köp av merchandise, årskort, medlemskap samt andra insatser – är inget annat än beundransvärt.

Östersunds Kommun har i samband med pandemin gått ut med ”håll ut – håll avstånd”, och det är passande. Vi skulle inget hellre än att se er alla på Jämtkraft Arena, där vi skapar stämning, vinner matcher och skapar historia – tillsammans. Men situationen är som den är, och under rådande omständigheter så är vårt budskap ”håll ut”, hoppas vi ses snart.

Jag kan försäkra er alla om att alla i Östersunds Fotbollsklubb jobbar otroligt hårt för föreningens bästa och föreningens välmående. Vi får råg i ryggen av alla Ni som kollektivt bryr er och som kollektivt stöttar klubben.

Därför vill jag personligen framföra ett stort tack för allt ni gör och jag hoppas innerligt att vi framöver, tillsammans, får njuta av fotboll live på Jämtkraft Arena.

Tillsammans är vi starka och det visar vi gång på gång, tack återigen för det ni varje dag gör för klubben!

Rödsvarta hälsningar

Mathias Rasteby, ordförande Östersunds FK