Rafaels koll på MFF

Söndag 25:e april är det avspark kl 17.30 på Eleda stadion mot Malmö FF. ÖFK´s analytiker Rafael Roldan Bermudez har tittat på läget inför matchen.

-Vi har fantastiska matcher bakom oss mot MFF. 0-3 2017 och 1-1 2018 med Saman Ghoddos fantastiska frispark. Vi har också matcher som vi vill lägga bakom oss, som den förra året.

-Statistiken i våra möten är 1 vinst, 3 oavgjorda och 6 förluster.
I matcherna har det gjorts minst 2 mål i 9 möten. Den enda mållösa matchen var 2019 då vi spelade 0-0 på Jämtkraft Arena.

Vad kan  vi då vänta oss av MFF?

-Vi kan förvänta oss ett 1-4-2-3-1-system med nyckelspelare som alla känner, som den unga centrala backen Ahmedhodzic, MFF-legenden Christiansen eller Toivonen och nysignade  Antonio Colak.

MFF är ett offensivt lag, det framgår av statistiken hittills i år.

-De har ett snitt på 17 skott per match, de vann sina två första matcher, mot Hammarby (3-2) och BK Häcken (1-2). ÖFK och MFF har dock samma målstatistik i år ska sägas.

Att räkna med är hög och intensiv press både i ÖFK´s uppbyggnadsspel, och när MFF förlorar boll.

-Det finns ytterligare en aspekt vi behöver ta med, och det är deras förmåga  att skapa chanser med hjälp av Knudsens inkast. Vilket de fått utdelning på tidigare.

Rafael har kikat på är hur effektiva ÖFK är i boxen både offensivt och defensivt. Med hänsyn till förväntade mål på chanserna, mål gjorda, förväntade mål insläppta och verkligt insläppta.

-Här är vi verkligt effektiva i anfall, solida I vårt försvar och med tillgång till Aly Keitas målvaktspel. Vi ligger i toppen av ligan enligt denna parameter just nu som det visas i bilden.

Vi hoppas kunna prestera som lag på samma sätt som vi gjorde senaste matchen mot Örebro.

Avspark kl. 17.30 och matchen sänds på Discovery+. Tillsammans med Discovery så erbjuder de en deal för discovery+ Total årspaket! Skaffa årspaketet för 199kr/månad (ord. pris 299kr/månad).

För varje nyteckning genom denna länk går det en kick-back tillbaka till Östersunds FK. Häng med under säsongen och se ALLT från Allsvenskan/Superettan redan från start! Klicka på länken nedan för att ta del av erbjudandet samtidigt som du stöttar Östersunds FK.

Länk till erbjudandet.